SV
Insikter /

KSMG byter namn till Keeparo och lanserar automatiserad lösning för rekryteringsmarknadsföring

Ladda ner whitepaper
Läs artikel
Under 2022 lanserade KSMG en ny grafisk profil, tillsammans med en ny webbplats och taglinen House of Employer Branding. Resultaten har sedan dess varit framgångsrika och när siffrorna för 2022 släpps kommer Sveriges ledande fullservicebyrå inom employer branding att redovisa en ökad omsättning på cirka 60%. Nu tar bolaget ny fart när de byter varumärkesnamn, logotype och lanserar en automatiserad produkt för rekryteringsmarknadsföring.

– Målsättningen med, och inspirationen till, vårt nya varumärkesnamn är att komma närmare kärnan i det vi gör. Vi vill leda utvecklingen inom branschen och tror på att organisationer som sätter sina medarbetare först och arbetar hårt för att hålla engagemanget högt, gör världen till en bättre plats. Det är med denna utgångspunkt som vi har utvecklat vårt nya namn och logotyp: Keeparo.

- Lisa Hasseltröm, CEO, Keeparo.

Keeparo®, tidigare KSMG, grundades i Stockholm för 13 år sedan. Utgångspunkten var då att hjälpa företag och organisationer att hitta nya talanger och annonsera sina jobbannonser på sociala medier. Sedan dess har behovet av ny talang blivit större än någonsin och det sociala medielandskapet har vuxit parallellt med ett ökat behov av strategisk employer branding.

– I vårt House of Employer Branding har vi medarbetarna i fokus. Vi håller våra löften. Och vi fortsätter att inspirera oss själva att göra bättre. Med datadrivna insikter som hjälper oss att skapa innovativa lösningar har vi stadigt optimerat matchningen mellan talanger och organisationer i över ett decennium. Vårt mål är att fortsätta förflytta gränserna för mänsklig kommunikation, bygga arbetsgivarvarumärken som verkligen gör jobbet och hjälpa våra kunder att attrahera och behålla de bästa medarbetarna.

- Lisa Hasselström, CEO, Keeparo.

Med sitt nya namn och sin nya logotyp höjer Keeparo också ribban inom rekryteringsmarknadsföring när de lanserar Keeparo AutoRecruit, en prisvärd tjänst för rekryteringsmarknadsföring med hög volym som automatiserar din annonsering och ser till att rätt budskap med rätt innehåll når rätt kandidater vid rätt tidpunkt.

– AutoRecruit hjälper våra kunder att nyttja sin egna data för att automatisera annonseringen, samtidigt som vi frigör tid för rekryteringsteamen och ökar chanserna för att attrahera rätt kandidater, helt automatiskt. Genom att kombinera smart automationsteknik, AI och vår mångåriga expertstrategi skapar AutoRecruit värde för hela rekryteringsmarknadsföringen, från strategi till aktivering och uppföljning.

- Robin Ström, Head of Development, Keeparo.

För mer information, vänligen kontakta:

Olivia Lilja, Marketing & Communication Specialist, 070-431 30 08, olivia.lilja@keeparo.com

 

Om oss

Vi är en fullservicebyrå inom employer branding som arbetar för att hjälpa organisationer att nå framgång genom att skapa, forma och kommunicera sitt erbjudande som arbetsgivare.

Ladda ner whitepaper

Språk

Svenska