Press

KSMG växlar upp och Amar Singh lämnar över VD-posten

Det svenska bolaget KSMG vars digitala rekryteringstjänster används av kunder som Hitachi ABB Power Grids, Securitas och Lantmännen får ny VD. KSMG:s grundare Amar Singh lämnar över rollen efter 11 år för att fokusera på expansion och tillväxt. Ny VD blir Lisa Hasselström med över 15 års erfarenhet av Employer Branding och talangmarknaden från bland annat Universum.

Sedan starten år 2010 har KSMG byggt upp en position som den ledande svenska aktören inom rekrytering och Employer Branding i sociala medier. Med både tjänster och digitala lösningar hjälper KSMG företag att på ett kostnadseffektivt sätt hitta rätt talanger på en het arbetsmarknad. Amar Singh, grundare av KSMG, ser stora möjligheter till expansion på både befintliga och nya marknader.

— Vår position på marknaden är mycket bra idag. Med Lisa som VD blir den ännu bättre. Jag och styrelsen har jobbat nära Lisa i flera år. Hon har den strategiska kompetensen, affärskänslan och den djupa kunskap om branschen som krävs. Med flera nya kollegor på plats, nya delägare genom partnerprogram och ambitiösa mål för ökade marknadsandelar känns valet av VD givet. Själv får jag nu tiden att satsa 100% på expansion och tillväxt i KSMG, säger Amar Singh, grundare och partner KSMG.

2020 blev ett bra år för KSMG och i sista kvartalet 2020 gjorde bolaget sitt bästa resultat någonsin. Med ökad tillväxt och omfattande produktutveckling in i 2021 växlar de upp ytterligare och gör en storsatsning.

— Jag ser fram emot att leda KSMG:s fortsatta utveckling och att vara en del av den planerade expansionen. Vi har utvecklande och spännande kunder, ett stabilt bolag i grunden och inte minst ett fantastiskt team i ryggen som nu även växer. Alla förutsättningarna finns för att vi ska kunna realisera våra ambitiösa planer de kommande åren, säger Lisa Hasselström, ny VD på KSMG.

KSMG har under året rekryterat aggressivt och fokus är att skala upp bolaget. Efter sommaren stärker de upp med en trio av seniora talanger. Trion består av Anne Margrethe Mannerfelt, senast från Great Place to Work, Klara Blomqvist från Framtidsverket samt Anna Majdalani från Coreworkers. KSMG:s affär och erbjudande förstärks då ytterligare som helhetsleverantör av digitala strategier, Employer Branding, konceptutveckling, datastyrd annonsering och talent software. Målsättningen är att ta marknadsandelar i Sverige och internationellt.