Hör Johanna och Dharamvir berätta om rollen som Account Manager

”Det är viktigt att vara lösningsorienterad, då alla våra kunder har olika behov, så det gäller verkligen att lyssna ordentligt på kunderna och erbjuda det dem faktiskt behöver” – Dharamvir Singh

Hör Paul och Julia berätta om samarbetet mellan sälj och marknad

”De bästa kundmötena är när vi som är kundansvariga får gå ut på möten tillsammans med vårt digitala team. Då kompletterar vi varandra och dessutom har vi väldigt roligt vilket gör att vi då kan presentera de bästa uppläggen för kunderna” – Paul Lindqvist

Medarbetarintervjuer

Digital Team

Möt Julia, Digital Specialist

”På kort tid har jag växt otroligt mycket i min roll men också som person vilket jag kommer vara evigt tacksam för!”
Läs hela intervjuen

Vad gör du som Digital Specialist?

Som Digital Specialist gör jag allt från kampanjplanering tillsammans med säljarna, utformar kampanjerna, optimerar och följer upp resultat.

Vilka egenskaper är viktiga för att lyckas som Digital Specialist?

För att lyckas i rollen är det viktigt att vara ansvarstagande, bekväm med att ta egna beslut och att ha det där extra ögat för det kreativa. Vi jobbar väldigt mycket som ett team i det Digitala teamet vilket gör att man gärna ska vara samarbetsvillig snarare än en ensam varg.

Vad är roligast med ditt jobb?

Det roligaste är att jag varje dag jobbar nära våra kunder, jag skriver och gör kampanjerna i deras namn och har kundernas mantel över mig. Sen är det ju inget som slår fina resultat och en nöjd kund, hur klyschigt det än låter.

Vad är utmaningen?

Svårigheterna kan ibland vara att leverera bästa material oavsett om skrivkrampen smyger sig på och den kreativa ådran pulserar något långsammare, vilket de kan göra ibland. Oavsett vad ska vi alltid leverera bra material i tid och av hög kvalité.

Vad tycker du är unikt med KSMG som arbetsgivare?

Det är högt i tak, att alla idéer välkomnas och att vi ständigt rör oss framåt till nya höjder. På kort tid har jag växt otroligt mycket i min roll men också som person vilket jag kommer vara evigt tacksam för! Varje individ blir sedd vilket gör att alla får växa inom sina områden.

Vad är det som gör att du är kvar på KSMG?

KSMG-familjen såklart! Jag fick höra på min första intervju hur HR talade så gott om den familjära stämningen de hade och jag tänkte ”Hur familjärt kan ett bolag egentligen vara?” Jag hade aldrig kunnat tro eller hoppats på att det var såhär familjärt som det faktiskt är. KSMG får mig att tänka på framtiden ihop med dem som arbetsgivare och ingen annan!

Management Team

Möt Lisa, Chief Operating Officer

”Tycker man det är roligt att vara i en snabbväxande miljö, med relativt hög press men samtidigt kan bjuda på sig själv och gläds av en familjär stämning – då passar man bra in här.”
Läs hela intervjuen

Vad gör du som COO?

Jag jobbar som Vice VD/COO på KSMG och är operativt ansvarig för vår verksamhet. Mitt ansvarsområde inkluderar våra leveranser genom det Digitala Teamet, våra utvecklingsprojekt genom våra Developers och våra produkter och vår paketering tillsammans med Sales. I kombination med det här ansvarar jag även för våra marknadsaktiviteter samtidigt som jag jobbar med vår HR-chef och vår profilering gentemot kandidatmarknaden.

Vilka egenskaper är viktiga för att lyckas som COO?

Givet ovan skulle jag säga att i den roll jag ha behöver man vara en multitasker, någon som tycker om att ha många projekt som pågår samtidigt och någon som är självgående när det gäller att prioritera och veta vad som är ”good enough”. Jag tycker också det är viktigt att man är en person som kan fatta beslut, och inte är rädd för det. Samtidigt behövs det flexibilitet, vi är en liten organisation och det är en hårfin linje mellan att strukturera upp ett litet entreprenöriellt bolag på en lagom nivå och samtidigt behålla de fantastiska egenskaper som en start-up har. Jag tror också det är viktigt att inte vara principfast eller för stolt, ska du göra ett bra jobb behöver du ta hjälp och med det sagt är det viktigt att ha bra kommunikationsförmåga och kunna jobba och samarbeta med olika profiler.

Vad är roligast med ditt jobb?

Jag älskar variationen, att ingen dag är den andra lik. Jag har underbara kollegor som triggar mig till att göra ett bättre jobb. Jag är inte en person som nöjer mig, jag vill ständigt utvecklas vilket jag kan i den här rollen. Samtidigt drivs jag av att se resultat, jag är en del av en resa här och vi jobbar konstant med att förbättra och utveckla oss själva, våra kunder och våra produkter och tjänster. Hade allt varit perfekt och på plats hade jag inte haft här att göra.

Vad är utmaningen?

Det är utmanande att prioritera rätt, att lägga tillräckligt mycket tid på de viktigaste sakerna, att hinna med allt etc. Vi tar vårt uppdrag på stort allvar och det är de facto så att Sverige som innovationsland är i fara pga. att våra företag i landet inte lyckas attrahera, rekrytera och behålla rätt kompetens. Jag blir uppriktigt matt av hur rekryterare idag lägger upp jobbannonser och vänta på ansökningar från arbetsförmedling och jobbsiter. Det kan jag säga idag eftersom jag har jobbat med rekrytering och sett hur bolag gör. Det kallar jag en utmaning – att förändra den här branschen.

Vad tycker du är unikt med KSMG som arbetsgivare?

Det är svårt att vara unik som arbetsgivare idag, majoriteten av alla arbetsgivare kommunicerar och säger samma sak. Jag som har jobbat med Employer Branding i 15 år nu. Jag vet att här måste jag vara helt transparent och ärlig när jag får denna fråga. Vad är unikt egentligen? Varför ska man välja KSMG framför en annan arbetsgivare? Alla ska inte det. Tycker man det är roligt att vara i en snabbväxande miljö, med relativt hög press men samtidigt kan bjuda på sig själv och gläds av en familjär stämning – då passar man bra in här. Jag kan se att vi är relativt unika då vi är ett litet bolag med den entreprenöriella känslan i behåll – samtidigt som vi inte är toppstyrda av en stor majoritetsägare. Det finns en möjlighet att påverka och göra skillnad för alla här och det anser jag, helt ärligt, vara väldigt unikt.

Vad är det som gör att du är kvar på KSMG?

Jag har förtroende hos min chef och bland mina kollegor. Förtroendet för mig är jätteviktigt! Det tar så klart tid att arbeta upp det i en organisation, där ska man inte stressa som nyanställd. En stor anledning till att jag är här idag är också mina kollegor, jag är en peoplesperson som vill ha roligt på jobbet för att göra ett bra jobb. Jag har jobbat för många år för att inte se till att det behöver kännas kul att gå till jobbet, om än inte varje dag. Jag kräver också en flexibilitet som jag inte kan ge vika för. Jag har 2 barn som är 7 och 4 år gamla. Det finns inget som heter för mycket kärlek och för mycket uppmärksamhet – jag vill vara nära mina barn hela livet och ska jag få vara det behöver jag få deras förtroende som mamma och därmed finnas där nu när de är små. Jag försöker följa med på aktiviteter och hämta så ofta det passar, sedan kan jag köra mitt jobbrace när de sover gott.

Development Team

Möt Malte, Product Owner

Viljan att lära sig och testa nya saker, hög spetskompetens och en riktigt rolig företagskultur är alla fina egenskaper, men det är kombinationen av dom som gör KSMG unikt.
Läs hela intervjuen

Vad gör du som Product Owner?

Product Owner är en väldigt bred roll men sammanfattat försöker jag se till att vi kan lösa så många av våra kunders problem som möjligt, med så lite kod som möjligt. För att kunna göra det så jobbar jag mycket med utvecklingsteamet, marknad och kunder för att hitta de behov eller utmaningar som vi kan lösa med teknik.

Vilka egenskaper är viktiga om man ska lyckas som en Product Owner?

Det viktigaste är att man har ett holistiskt sätt att förstå och tackla problem, och tycka det är kul att förstå hur flera olika delar av ett företag fungerar tillsammans. Eftersom det är en bred roll, måste man också kunna prioritera och fokusera eftersom det kan hända ganska mycket på en dag!

Vad är roligast med ditt jobb?

Jag tycker nog att en av de roligaste sakerna är när jag får lära mig något nytt om ett ämne jag trodde jag visste tillräckligt mycket om. Med det sagt, så är det nog positiv feedback från kunder som får mig att må absolut bäst. Det känns riktigt bra att veta att vi har gjort någons dag lite bättre med hjälp av kod.

Vad är utmaningen?

Utmaningen är balansen av allt och att inte tappa siktet på dit vi ska. Man får vara duktig på att prioritera sina uppgifter och använda sin tid på bästa sätt, även om man vill göra allt på en gång.

Vad tycker du är unikt med ksmg som arbetsgivare?

Jag tror det är kombinationen av många olika saker. Viljan att lära sig och testa nya saker, hög spetskompetens och en riktigt rolig företagskultur är alla fina egenskaper, men det är kombinationen av dom som gör KSMG unikt.


Sales Team

Möt Dharamvir, Account Manager

”Vi jobbar tillsammans som kollegor och med våra kunder för att sprida budskap som ger resultat. Vi är bra på att se fördelar och att titta framåt, vi älskar utveckling och vi vill ha kul.”
Läs hela intervjuen

Vad gör du som Account Manager?

Jag har var nu i över ett år och kan säga att som en Account manager på KSMG har man ett helhetsansvar att från att inleda en relation till att bibehålla och vårda kundrelationen.
Mitt jobb är att med hjälp utav sociala medier samt dom lösningarna vi tillhandahåller ta fram lösningar hjälper kunden med dennes utmaningar. Det gäller att vara kreativ, proaktiv men framförallt väldigt serviceminded.

Vilka egenskaper är viktiga för att lyckas som Account Manager?

Tävlingsmentalitet är en viktig del för mig då det är sig själv man tävlar mot och försöker alltid lista ut hur kan jag leverera ännu bättre. Tålamod – Alla lösningar och affärsförslag måste klaffa rätt i tiden för våra kunder och det innebär att ibland får vi ta ett steg tillbaka och fokusera på annat.
Lösningsorienterad är enligt mig den viktigaste egenskapen en Account manager ska ha på KSMG. Vi har två öron och en mun vilket betyder att lyssna är otroligt viktigt. Jag själv och många andra kollegor har gått miste om ett samarbete då vi inte riktigt förstått vad kunden har behov utav och därefter kunnat presentera lösningen som uppfyller deras behov. Lyssna noga och fråga gärna en gång till om något var oklart.

Vad är roligast med ditt jobb?

Varje dag är unik och man måste alltid ta fram sin kreativa sida då nya utmaningar kräver nya lösningar. Dessutom har jag väldigt roliga och hjälpsamma kollegor! Jag personligen tycker att det är roligt att vi har ett spelrum där man kan ta en paus och leka av sig för att komma tillbaka med en utvilad hjärna. Fun fact – du hittar mig i spelrummet på lunchen om jag inte har ett möte.

Vad är utmaningen?

Vi har väldigt stor produktportfölj på KSMG och det är viktigt att inte ställa till det för sig själv genom att presentera något för kunden som inte är relevant. Det gäller verkligen att försöka se varje kunds individuella behov och anpassa våra lösningar utefter det.

Vad tycker du är unikt med KSMG som arbetsgivare?

I vår bransch måste man ständigt vara på tårna vilket jag känner att vi är. Nya produkter, lösningar samt förändringar är något man ständigt arbetar med vilket gör att både jag och mina kunder får bättre resultat och en ständig utveckling. Vi jobbar hårt på KSMG men vi har det kul längs resan vilket är otroligt viktigt. Kort och gott är jag här för att jag har det roligt samtidigt som jag utvecklas! 13 månader på KSMG har känts som 3 månader.

Vad är det som gör att du är kvar på KSMG?

Ingen dag är sig likt och varje dag får jag komma in till kontoret och vara kreativ! För mig är det viktigt med utveckling, teamkänsla samt engagerade kollegor vilket jag känner att jag har här på KSMG.

Join our journey

Bli en del av KSMG.