Bakgrund

I samband med att Stena Recycling öppnade Nordens mest moderna återvinningsanläggning i Halmstad behövde de hjälp med att under kort tid rekrytera 50 nya produktionsarbetare till anläggningen. Önskan var att hitta talanger med en teknisk förståelse som gärna hade arbetat några år inom återvinning, industri, lager, underhåll, jordbruk eller liknande. Än viktigare var det att vara en ansvarsfull problemlösare i kombination med en positiv lagspelare.

350t

Antal personer som kampanjerna nådde ut till.

17t

Antal personer som kampanjsidan och jobbannonserna nådde ut till.

500

Antal ansökningar till anläggningarna.

Det börjar i Halmstad

Genom brand awareness-kampanjer och relevant rörligt material med temat “Det börjar i Halmstad” så ville vi lyfta att få jobba lokalt i en global framtidsbransch – i en toppmodern anläggning. Kampanjerna rullade på Facebook och Instagram och de som hade sett kampanjerna blev i ett andra skede skickade till en kampanjsida.

Efter att ha skapat en kännedom och ett intresse för Stena Recycling exponerades målgruppen för jobbannonserna i ett sista steg. Kampanjerna sträckte sig över en 3 månaders period där A/B-testing och retargeting var en stor del av arbetet. Stena Recycling tog emot över 500 ansökningar, av dessa var 80% kvalitativa för tjänsterna.

Vårt bidrag