Bakgrund

Inför varje sommar står Securitas inför ett stort rekryteringsbehov. Man har tidigare arbetat med såväl print som tunnelbanereklam men valde i år att satsa stort på den digitala marknadsföringen i Stockholmsregionen. Detta för att genomföra en kampanj där varje klick och krona skulle gå att mäta. Vi fick i uppdrag att lokalisera och hitta lämpliga kandidater för att fylla rekryteringsbehovet av hundratals sommarvikarier. För Securitas var det även viktigt att personerna som sökte hade olika bakgrunder och erfarenheter, just för att öka mångfalden i organisationen.

720t

Antal personer som jobbannonserna och Employer Branding-kampanjerna nått ut till.

37t

Totalt antal personer som varit inne på kampanjsidan och som har läst jobbannonserna.

1,702

Totalt antal ansökningsklick.

Vilken uniform passar dig?

Genom rörligt material lanserades kampanjen ”vilken uniform passar dig?”.  Målet var att tidigt öka kännedom kring Securitas rekryteringsbehov och försöka bredda synen på Securitas som företag och vem som kan arbeta där, samt driva uppmärksamhet till det stora rekryteringsbehovet i Stockholm.

Denna kampanj startade redan i december 2018 som sedan följdes upp med medarbetarporträtt och slutligen avslutades kampanjen med jobbannonser i mars.

Kampanjen rullade på Instagram, Facebook och Snapchat.

Genom teknik och spårning av kandidater på kampanjsidan jobbade vi med kontinuerlig retargeting gentemot personer som interagerat med videon, rört sig på kampanj-sidan och läst de olika medarbetarporträtten, se här: https://www.securitas.se/stockholm

Securitas framtid som Sveriges största arbetsgivare

“Securitas är Sveriges största arbetsgivare och har ett skrikande behov av att ständigt hitta fler och rätt talanger. Att arbeta med sociala medier som främsta kanal för marknadsföring känns helt rätt då vi vill synas där målgruppen finns i sin vardag och det går inte att blunda för digital marknadsföring idag, vi vill vara med och leda den framåt.”

Malin Luuke
Bitr. Marknadskommunikationschef

“Att ha haft KSMG som samarbetspartner under kampanjens gång har varit jättebra! Det har varit en lång process som flutit på väldigt smidigt tack vare att KSMG varit såväl professionella och anpassningsbara under kampanjens gång.”

Malin Luuke, Bitr. Marknadskommunikationschef, Securitas

Vårt bidrag