Bakgrund

”Reimagine the world of grain” är Lantmännens grund-EVP och det budskap som vi utgick ifrån. I och med att målgruppen som de skulle kommunicera till var studenter bröt vi ner det budskapet och tydliggjorde det man ville förmedla via deras traineeprogram. Det mynnade ut i 4 taglines som man har utvecklat från sin grund: go full circle, stretch your mind, make your mark och find your thing.

744t

Antal personer som kampanjen nådde ut till.

8,683

Totala trafiken till kampanjsidan.

806

Totalt antal ansökningsklick.

Go full circle

Kampanjen rullade i Sverige, Danmark, Finland och Norge på Facebook, Instagram och Linkedin, där den presterade bäst i Sverige. Lantmännen har ett starkare employer brand i Sverige än övriga nordiska länder, och därför fanns det ett högre intresse för annonserna.

Under hela kampanjens tre faser var det avgörande att hålla en röd tråd i form av storytelling. Av de fyra taglines som användes i kampanjen levererade ”go full circle” bäst resultat genom alla tre faser.

Konverteringsgraden var hög och många kandidater valde att klicka på ansök redan under fas ett och två, vilket visade att många var intresserade direkt när ansökan öppnades och inte bara i slutet av perioden.

Vårt bidrag