SV
Case & kunder /
Kunder och case /

Hitachi Energy

Datadriven strategi och optimerad marknadsföring bygger en framgångsrik talangpool för Hitachi Energy.

Utforska caset

Datadriven strategi och optimerad marknadsföring bygger en framgångsrik talangpool för Hitachi Energy.

Utforska caset

Om caset

Brief:

Öka konverteringen av talangledningar till LinkedIn Pipeline Builder.

Optimera reklamkostnaderna.

Leverans:

Distribution: Målgruppsanalys, strategi och marknadsföring

Siffror:

19

gånger fler talangleads

23 $

per talanglead

354 $

Kostnad per talangledare före optimering

"Det största steget är att kunna spåra data i realtid under kampanjperioden och driva förbättringar här och nu."

Joakim Forsberg, chef för Employer Branding i norra Europa

Utmaningen

År 2021 började Hitachi Energy använda LinkedIns Pipeline Builder - en lösning för att omvandla spontana talangledningar till ett ställe, bygga upp en global talangpool med relevanta kandidater och i slutändan förkorta rekryteringsprocessen. Hitachi Energy hade en marknadsföringsbudget på LinkedIn för att driva konvertering till Pipeline Builder men annonserna genererade inte den önskade konverteringen och efter nio månader hade Hitachi Energy orimligt höga kostnader för varje enskild konvertering, en relativt stor del av budgeten kvar men bara några månader kvar att spendera den.

Keeparo fick i uppdrag att öka antalet talangledningar på tre månader och minska konverteringskostnaden per talangledning.

Datadriven strategi lönade sig

När Hitachi Energy kom till Keeparo hade de en kostnad på 354 dollar per talangledare. Vi utförde bland annat en analys av målgruppens beteenden och implementerade en datadriven strategi för att optimera marknadsföringen. Efter tre månader hade antalet talent leads ökat 19 gånger och kostnaden per talent lead hade sjunkit till 23 dollar. Dessutom hade Hitachi Energy fått nya, datadrivna insikter om affärskritiska målgrupper.

Optimering pågår

Eftersom världen kräver mer hållbar, säker och prisvärd energi måste det globala Hitachi Energy, som är verksamt i 140 länder och har anställda i 90 länder, växa kontinuerligt och säkra talanger för framtiden. Keeparo fortsätter att hjälpa Hitachi Energy att optimera framgångsrik talangrekrytering på sociala medier.

Kunder och case /

Hitachi Energy

Datadriven strategi och optimerad marknadsföring bygger en framgångsrik talangpool för Hitachi Energy.

Utforska caset

Datadriven strategi och optimerad marknadsföring bygger en framgångsrik talangpool för Hitachi Energy.

Utforska caset

Om caset

Brief:

Öka konverteringen av talangledningar till LinkedIn Pipeline Builder.

Optimera reklamkostnaderna.

Leverans:

Distribution: Målgruppsanalys, strategi och marknadsföring

Siffror:

19

gånger fler talangleads

23 $

per talanglead

354 $

Kostnad per talangledare före optimering

"Det största steget är att kunna spåra data i realtid under kampanjperioden och driva förbättringar här och nu."

Joakim Forsberg, chef för Employer Branding i norra Europa

Utmaningen

År 2021 började Hitachi Energy använda LinkedIns Pipeline Builder - en lösning för att omvandla spontana talangledningar till ett ställe, bygga upp en global talangpool med relevanta kandidater och i slutändan förkorta rekryteringsprocessen. Hitachi Energy hade en marknadsföringsbudget på LinkedIn för att driva konvertering till Pipeline Builder men annonserna genererade inte den önskade konverteringen och efter nio månader hade Hitachi Energy orimligt höga kostnader för varje enskild konvertering, en relativt stor del av budgeten kvar men bara några månader kvar att spendera den.

Keeparo fick i uppdrag att öka antalet talangledningar på tre månader och minska konverteringskostnaden per talangledning.

Datadriven strategi lönade sig

När Hitachi Energy kom till Keeparo hade de en kostnad på 354 dollar per talangledare. Vi utförde bland annat en analys av målgruppens beteenden och implementerade en datadriven strategi för att optimera marknadsföringen. Efter tre månader hade antalet talent leads ökat 19 gånger och kostnaden per talent lead hade sjunkit till 23 dollar. Dessutom hade Hitachi Energy fått nya, datadrivna insikter om affärskritiska målgrupper.

Optimering pågår

Eftersom världen kräver mer hållbar, säker och prisvärd energi måste det globala Hitachi Energy, som är verksamt i 140 länder och har anställda i 90 länder, växa kontinuerligt och säkra talanger för framtiden. Keeparo fortsätter att hjälpa Hitachi Energy att optimera framgångsrik talangrekrytering på sociala medier.