Bakgrund

Via annonsering på Snapchat så tog vi ett nytt och innovativt grepp på hur vi skulle nå unga, 18 – 21 åringar.

153t

Antal personer som kampanjen nått ut till i Örebro län.

2,201

Antal personer som valde att läsa mer.

53

Totalt antal ansökningar.

Hitta din framtidsdröm!

Epiroc vill stärka sin position på arbetsmarknaden mot personer som ska börja studera och uppmana de till att välja ingenjörsbanan via initiativet tekniksprånget (https://teknikspranget.se/) med uppmaningen:
Osäker på framtiden? Hitta din framtidsdröm! Testa på livet som ingenjör – och få betalt!

Strategin visade sig vara både smart och kostnadseffektiv.

Via kampanjen, som låg helt rätt i tiden, med tanke på den omvärld vi lever i med all dess om osäkerhet så vann både Epiroc på att stärka sitt arbetsgivarvarumärke och att få in väldigt många ansökningar på en kort tid via Snapchat.

”Samarbetet med KSMG är otroligt smidigt, professionellt och givande! Genom nytänkande strategier och förslag till plattformar så valde vi denna gång att köra en kampanj på Snapchat. Teamet på KSMG tog snabbt fram material baserat på vår bildbank och branding guidelines. Kul att vi på så kort tid nådde väldigt många personer, där vi också överträffade våra förväntningar på antalet ansökningar!”

Vårt bidrag