SV
Case & kunder /
Kunder och case /

Assemblin

En hyllning till insidan på folk och fastigheter stärker Assemblins varumärke som partner och arbetsgivare.

Utforska caset

En hyllning till insidan på folk och fastigheter stärker Assemblins varumärke som partner och arbetsgivare.

Utforska caset

Om caset

Brief:

Stärka det nya varumärket genom att öka Assemblins varumärkeskännedom, både som affärspartner och arbetsgivare.

Leverans:

Kanal & distribution

Content

Siffror:

403k

personer som nåtts av kampanjen

4,5k

besökare på kampanjwebbplatsen

9,1%

ökad annonsåterkallelse/varumärkeskännedom i Norden

"Vårt partnerskap med Keeparo är enkelt, smidigt och professionellt. Utifrån vårt material och våra önskemål om syfte och målgrupp skapade de en effektiv kampanj som gav resultat, och med omfattande återkoppling efteråt."

Hanna Axelsson Katzeff


Kommunikationsspecialist, Assemblin

Utmaningen

Assemblin är en one-stop installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. De designar, installerar och underhåller tekniska system för luft, energi och vatten. System som du inte ofta ser, men som gör att byggnader fungerar och människor känner sig hemma.

Med sitt nya affärskoncept "Det är insidan som räknas" ville Assemblin positionera sig som branschledare och förstahandsvalet för affärskritiska talanger. Keeparo fick i uppdrag att anpassa deras innehåll till en employer branding-kampanj på Facebook, Instagram och LinkedIn.


Engagemanget börjar med medvetenhet

För att nå ut som arbetsgivare behövde Assemblin börja med att öka kännedomen om sig själv som företag. I kampanjens första steg fokuserade vi därför på varumärkeskännedom. I nästa steg arbetade vi konverteringsdrivet mot en kampanjsida. Med ett humoristiskt och innovativt tillvägagångssätt för employer branding såg Assemblin en betydande ökning på kampanjwebbplatsen och en ökning av varumärkeskännedomen med 9,1 % bland målgruppen i hela Norden.

Effektivt sätt att mäta varumärkeskännedom

Traditionellt sett är det svårt att mäta varumärkeskännedom. Men i sociala medier är det både enkelt och tillförlitligt att göra mätningar före och efter en kampanj. På Keeparo hjälper vi organisationer att nå längre i sitt arbete med employer branding tack vare datadrivna strategier.

Kunder och case /

Assemblin

En hyllning till insidan på folk och fastigheter stärker Assemblins varumärke som partner och arbetsgivare.

Utforska caset

En hyllning till insidan på folk och fastigheter stärker Assemblins varumärke som partner och arbetsgivare.

Utforska caset

Om caset

Brief:

Stärka det nya varumärket genom att öka Assemblins varumärkeskännedom, både som affärspartner och arbetsgivare.

Leverans:

Kanal & distribution

Content

Siffror:

403k

personer som nåtts av kampanjen

4,5k

besökare på kampanjwebbplatsen

9,1%

ökad annonsåterkallelse/varumärkeskännedom i Norden

"Vårt partnerskap med Keeparo är enkelt, smidigt och professionellt. Utifrån vårt material och våra önskemål om syfte och målgrupp skapade de en effektiv kampanj som gav resultat, och med omfattande återkoppling efteråt."

Hanna Axelsson Katzeff


Kommunikationsspecialist, Assemblin

Utmaningen

Assemblin är en one-stop installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. De designar, installerar och underhåller tekniska system för luft, energi och vatten. System som du inte ofta ser, men som gör att byggnader fungerar och människor känner sig hemma.

Med sitt nya affärskoncept "Det är insidan som räknas" ville Assemblin positionera sig som branschledare och förstahandsvalet för affärskritiska talanger. Keeparo fick i uppdrag att anpassa deras innehåll till en employer branding-kampanj på Facebook, Instagram och LinkedIn.


Engagemanget börjar med medvetenhet

För att nå ut som arbetsgivare behövde Assemblin börja med att öka kännedomen om sig själv som företag. I kampanjens första steg fokuserade vi därför på varumärkeskännedom. I nästa steg arbetade vi konverteringsdrivet mot en kampanjsida. Med ett humoristiskt och innovativt tillvägagångssätt för employer branding såg Assemblin en betydande ökning på kampanjwebbplatsen och en ökning av varumärkeskännedomen med 9,1 % bland målgruppen i hela Norden.

Effektivt sätt att mäta varumärkeskännedom

Traditionellt sett är det svårt att mäta varumärkeskännedom. Men i sociala medier är det både enkelt och tillförlitligt att göra mätningar före och efter en kampanj. På Keeparo hjälper vi organisationer att nå längre i sitt arbete med employer branding tack vare datadrivna strategier.