Nya förbättrade Social Media Rekrytering – KSMG

Nya förbättrade Social Media Rekrytering

KSMG satsar stort och idag går nya förbättrade tjänsten Social Media Rekrytering live efter månader av utveckling och planering.

Vad innebär det här för kunderna?
Med nya förbättrade Social Media Rekrytering öppnar KSMG upp för kunderna att följa statistik i realtid på inflödet av talanger och är därmed först i Sverige med total transparens av hur många som läser annonsen och konverteringarna under annonsperioden. KSMG vill utmana branschen och sig själva för att leverera bättre och mer träffsäkra annonser.

Den nya plattformen öppnar också upp för mer effektiv retargeting vid annonsering i syfte att öka antalet ansökningar hos dem som har läst annonsen och visat intresse. Genom nya metoder för retargeting kommer värdet av varje spenderad krona vid annonsering att kunna öka.

Utöver detta lanserar även KSMG en tjänst för företag att skapa en egen brandad landningssida tillsammans med en möjlighet att automatiskt flöda alla sina lediga tjänster till Social Media Rekrytering. I samband med det kan företagen förmånligt annonsera ut sina lediga jobb i önskade sociala medier och även marknadsföra sin landningssida för att driva trafik i ett Employer Branding-syfte.

Hur påverkas talangerna?
Talangerna och deras beteende är en stor anledning till nya förbättrade Social Media Rekrytering. Utan en attraktiv plattform som är anpassad för talangerna hjälper inte annonseringen i önskvärd utsträckning. Den nya plattformen är användarvänlig med modern design, som talang kan du prenumerera på jobb, påminna dig själv att söka en tjänst vid senare tillfälle, tipsa och rekommendera vänner till aktuella tjänster, snabbansöka samt lätt se liknande aktuella jobb som är lediga.

“Vi vill fortsätta och vara i framkant och utmana branschen i syfte att leverera hög kvalité till våra kunder. I slutet handlar allt om att vi vill ha en god relation till våra kunder och se många återkommande kunder. För att nå dit behöver vi som bolag förbättra våra leveranser kontinuerligt och det här är ett första steg av många nya satsningar som vi gör under 2018.”

Ellinor Lindmark - VD/CEO

Dela nyheten

Fler liknande nyheter